Powered By Blogger

Rabu, 25 Ogos 2010

Cara-cara Mengurus Usaha Pemasaran

  1. Analisis Pemasaran
  2. Perancangan Pemasaran 
  3. Pelaksanan Strategik Pemasaran
  4. Pengorganisasian Jabatan Pemasaran
  5. Kawalan Pemasaran
  6. Persekitaran Pemasaran

untuk mencari campuran yang paling baik untuk dilaksanakan, seorang pengurus haruslah terlibat dalam analisis pemasaran, perancangan pemasaran, pelaksanaan strategik pemasaran, pengorganisasian jabatan pemasaran, kawalan pemasaran dan persekitaran pemasaran. Setiap pengusaha harus menyediakan rancangan untuk pengeluaran, jenama dan pasarannya. antara kompenen utama dalam rancanagan pemasaran adalah rumusan eksiketif, situasi pasaran semasa, ancaman dan peluang, objektif dan isu, strategik pemasaran, program tindakan, belanjawan dan kawalan. Untuk merancang strategik yang baik adalah lebih mudah daripada untuk melaksanakan. Untuk berjaya, syarikat mesti melaksanakan strategik dengan berkesan. Pelaksanan ini ialah satu proses yang mengubal strategik dengan berkesan. pelaksanan ialah satu proses mengubah startegik pemasaran kepada tindakan pemasaran yang lebih baik dari sebelumnya.

1 ulasan:

  1. Membosankan. Seharusnya anda harus menjadikan blog pengurusan ini sesuatu yang menarik dan tidak bosan untuk dibaca.

    Terdapat beberapa kesalahan teknikal:

    1. Selepas tanda noktah (.)
    Huruf awalan mesti berhuruf besar.

    2. Kesalahan ejaan.

    Sila lebih teliti untuk "posting" akan datang. Cuba lagi ya.

    BalasPadam