Powered By Blogger

Rabu, 25 Ogos 2010

Penetapan Objektif dan Matlamat Syarikat Dalam Pemasaran



Sebagai seorang pengurus malahan seorang perancang pemasaran, misi harus sentiasa perkukuhkan, malahan perlu ditukar kepada objektif sokongan ang lebih kukuh dan terperinci untuk setiap tahap pengurusan, dimana setiap syrikat perlu mempunyai objektif dan bertanggungjawab untuk mencapainya. kebiasaannya sesebuah syarikat mendifinisi misi sebagai suatu perkara yang dapat membantu dalam menampung populasi dunia terutamanya pada masa kini yang mana kemajuan da pembangunannya kian pesat dan dalam masa yang sama misi juga dapat mengekalkan persekitaran.

slain itu juga menurut penyelidik ekonomi kebiasannya misi membawa kepadasatu hirarki objektif perniagaan dan pemsara, disamping itu pengurus juga perlu menentukan strategik-strategik pemasaran agar dapat meningkatkan syer pasaran sesebuah syarikat, malahan dapat  membantu sesebuah syarikat dalam menembusi pasaran baru.

sebagai seorang pengurus, haruslah mendalami maksud pemasaran tersebut dengan lebih terperinci, contonya meningkatkan promsi keluaran. dengan cara ini misi syarikat dapat diterjemahkan kepada set objekif yang tersusun dan boleh diguna dan berterusan dalam jangka masa yang panjang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan